• 06-51055466
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Tactieken

In deze fase van SOSTAC ga je in op de details van de Strategy. Dit is de fase waar veel bedrijven mee beginnen, maar zonder de voorgaande fases is er een grote kans dat je tijd en geld verspild. Beslissingen worden dan gemaakt vanuit het “onderbuik” gevoel in plaats vanuit onderzoek en strategie.

 Voor de punten A tot en met J die uitgewerkt zijn bij Strategy werk je de implementatie uit. Bij het uitwerken van de Tactics hou je de volgende vragen in gedachten: 

  • Hoe zorgen de middelen die je kiest ervoor dat je je doelgroep bereikt?
  • Hoe breng je je merkwaarde online over?
  • Welke content moet je ontwikkelen? (Nieuwsbrief, artikelen, advertenties, landingspagina's, etc.)

Bij Tactics wordt de theorie vertaald naar de praktijk. Hier moet je bepalen hoe je je strategie vertaald naar de “echte wereld”. Wanneer ga je wat doen en waarmee. De beste online strategie faalt alsnog wanneer de uitvoering slecht is. Denk hierbij aan een verkeerde uitstraling van de huisstijl op de website, social media en in de nieuwsbrief of een slecht geprogrammeerd afrekensysteem. Kijk naar de onderdelen van je strategie en haal wanneer nodig specialisten in huis voor de ontwikkeling.

Tips:

  • Als eenmanszaak of ZZP-er, maak en plan en voer het uit. Je bent flexibel om aanpassingen te maken wanneer iets niet blijkt te werken.
  • Blijf niet hangen in de beschrijving van het operationeel plan. Herhaal geen zaken die je al eerder op papier hebt gezet en hou het kort en krachtig.
  • Maak een content kalender, spits deze op in seizoenen of branche momenten om het overzichtelijk te houden.

 


© 2020 Nadine van Tilburg. All Rights Reserved.